NY selvbetjeningsløsning til at søge boligstøtte

news_image: 
Marts 2022
 
Udbetaling Danmark har udviklet en ny selvbetjeningsløsning, der fremover gør det meget nemmere for ansøgere at søge boligstøtte.  
Nem adgang til rette ydelser
Boligstøtte er komplekst, og der er mange spørgsmål, man som borger skal forholde sig til, når man ansøger. Alle disse forhold har Udbetaling Danmark forenklet i den nye selvbetjeningsløsning.

Udbetaling Danmark har derfor haft fokus på, at den nye selvbetjeningsløsning er enkel og handlingsorienteret, så kunden kan komme videre til det, de har brug for. For eksempel ved at kunden giver samtykke til, at de kan anvende vedkommendes data fra Skattestyrelsen.

Nemt at flytte sin boligstøtte til ny bolig
Udbetaling Danmark tog allerede i april 2021 den nye selvbetjeningsløsning i brug for den mindre gruppe af boligstøttemodtagere, som søger boligstøtte til en ny adresse og i forvejen modtager boligstøtte på en tidligere adresse.
I dag behandler Udbetaling Danmark boligstøtte-sagen fra den dag, de modtager ansøgningen i systemet. Det betyder, at man kan få boligstøtte på den nye adresse, allerede dagen efter man er flyttet ind i sin nye bolig.
En brugerundersøgelse fra Udbetaling Danmark viser, at 9 ud af 10 er glade for den forbedrede og sammenhængende løsning.    
 
Søg boligstøtte
Her kan du søge om boligstøtte. Hvis I bor flere sammen, er det kun én person, der skal søge.

Sådan gør du: på borger.dk – boligstøtte – søg boligstøtte
Klik på 'Videre' 
Log på med dit NemID/MitID
Klik på 'Søg om boligstøtte' 
Selvbetjeningen hjælper dig resten af vejen.