Vicevært

Ejendomsfunktionærerne er ansat af boligselskabet til at varetage en række praktiske ting ved afdelingens drift. Det er ham, man skal henvende sig til, når nogle af de fælles ting er gået i stykker eller ikke fungerer, som de skal. Hos ham kan man hente yderligere råd og vejledning. Træffes han ikke, kan man henvende sig på boligselskabets kontor, der vil bringe beskeden videre. Ejendomsfunktionærerne er ansat til, at påse at bestemmelser i boligoverenskomsten overholdes til gavn for alle. Det er derfor ham, der vil påtale, hvis disse regler overtrædes. Tag ham det ikke ilde op, da det er en del af hans arbejde, som vi i fællesskab har pålagt ham at udføre. 
 

Servicetelefon og tilkaldevagt

Der er oprettet en servicetelefon på tlf. 21 31 29 99 eller skriv på mail: service@bomiva.dk, beboerne kan kontakte Bomiva i arbejdstiden.

Servicelederen sørger så for at samle opgaverne og aftale tidspunkter, således at vi kan løse opgaverne efter behov.

Servicetelefon kan kontaktes: mandag - torsdag kl. 07.30 - 15.30 & fredag kl. 07.30 - 12.00

Nummeret til vagttelefonen er det normale telefon nummer til servicetelefonen tlf. 21 31 29 99, så henviser nummeret til vagtnummeret udenfor arbejdstid.

Vagttelefonen kan benyttes:
Ved akutopståede skader i boligen uden for Bomivas normale åbningstid, kan man kontakte Bomivas vagttelefon. Nummeret til vagttelefonen oplyses, når du ringer til servicekontoret uden for normal arbejdstid.

Servicekontoret har telefon nr. 21 31 29 99.
Du bør først vurdere, om ikke skaden kan vente til næste hverdag, hvor du kan kontakte servicekontoret, for det er dyrt for afdelingen, og dermed også den enkelte lejer, når der tilkaldes håndværkere uden for normal arbejdstid.
Akutte behov for reparationsarbejder kan være:

  • Rør skader/sprængte vand- eller varmerør
  • Ingen strøm (husk først at tjekke egne sikringer)
  • Smadret rude eller lignende
  • Større stormskader
  • Stoppede faldstammer eller kloak

Når du ringer, skal du oplyse dit navn, din adresse og dit afdelingsnummer og du skal kunne redegøre for dit problem. Vagten vurderer herefter, om der skal sendes en håndværker eller om du skal kontakte servicekontoret næste hverdag. Der er altid vagten, der bestiller den håndværker, som du får besøg af. Ved misbrug af vagttelefonen, skal du selv betale for omkostningerne, det kan eventuelt være i følgende tilfælde:

  • Sprunget sikring i dit lejemål
  • Fejl på egne lamper, husholdningsmaskiner eller lignende
  • Dryppende vandhane
  • Stoppet vask (hvis f.eks. køkkenafløbet er stoppet, kan du anvende håndvask i badeværelset til næste hverdag)

Du skal ikke kontakte vagten med defekte hvidevarer. Vagten sender ikke håndværkere ud til defekte vaskemaskiner, komfurer, køle-/fryseskabe og emhætter medmindre der er specielle forhold der gør sig gældende (f.eks. i forbindelse med en højtid). Defekte hvidevarer skal derfor meldes til servicekontoret førstkommende hverdag.

Vagttelefonen skal ikke kontaktes i tilfælde af, at du har mistet dine nøgler. Der skal du selv tilkalde en låsesmed, og altid selv betale omkostningerne.


 

Servicetelefon kan kontaktes: mandag - torsdag kl. 07.30 - 15.30 & fredag kl. 07.30 - 12.00 - tlf. nr.  21 31 29 99